BUSZESZ
2015-09-24
Brico Store Románia
2015-09-06

    Garantiqa

A Garantiqa Hitelgarancia Zrt-t (Garantiqa) 1992-ben a magyar állam, a legjelentősebb hazai kereskedelmi bankok, takarékszövetkezetek, és néhány vállalkozói érdekképviseleti szövetség alapította abból a célból, hogy készfizető kezesség (garancia) vállalásával katalizátorként működjön közre a hazai kis- és középvállalkozások, valamint a munkavállalói résztulajdonosi program megvalósítására létrejövő szervezetek hitelezése során.

A Garantiqa Hitelgarancia Zrt. 2000 óta alkalmazza az R&R Software VERK/400 vállalatirányítási rendszerének pénzügyi és számviteli komponenseit, amelyek a garancia ügyviteli rendszerrel integráltan működnek. Az azóta eltelt idő alatt a pénzügyi és számviteli rendszer – a törvényi követések mellett – számos verzióváltáson esett át, és új komponensekkel; például üzleti analitikai célú adattárházzal is bővült.

A Garantiqa-nak a 1639/2014. (XI. 14.) Korm. határozat értelmében új kötelezettsége keletkezik: meg kell felelnie az IFRS (International Financial Reporting Standards) számviteli sztenderdeknek, értelmezéseknek és keretelveknek. Ennek teljesítése céljából a Garantiqa a meglévő VERK ERP kiegészítése és fejlesztése mellett döntött: a rendszer 2017-ben tárgyi eszköz komponensekkel, 2018 májusára pedig az összes komponensre kiterjesztett IFRS-megfelelőséggel rendelkezik majd, amelyeket az R&R Software valósít meg. Az újonnan bevezetésre kerülő VERK tárgyi eszköz komponensek a VERK ERP megújult, grafikus felhasználói felületével lesznek elérhetők a Garantiqa felhasználói részére.

A VERK integrált nagyvállalati, biztonságos és megbízható megoldást kínál pénzügyi szolgáltatók pénzügyi és számviteli működésének támogatására, iparág-specifikus kiadásaival pedig teljes vállalatirányítási funkcionalitást nyújt nagykereskedő és gyártó szervezetek számára is.